Fizyka kabiny, hamulców i zmieniona geometria

Od jakiegoś czasu autorzy gry poprawiają fizykę pracy zawieszenia i kabiny . Wprowadzono nawet suwaki odpowiadające za stabilność ciężarówki, kabiny czy zawieszenia. Jak zdążyli nas przyzwyczaić owe parametry są niestety kompromisem. Z pomocą przychodzi nam modyfikacja zmieniająca parametry pracy kabiny, poprawiająca geometrię skrętu oraz pracę układu hamulcowego. Modyfikacja jest zoptymalizowana pod kierownice z kątem obrotu 900 stopni. Zacznijmy jednak od początku:

  • zwiększono promień skrętu pojazdu; domyślnie był 8,5 m (23:1); realnie Scania R ma 12,8 m (46:1); w modyfikacji mamy współczynnik 36:1
  • urealniono zachowanie się układu hamulcowego
  • kabina jest bardziej stabilna przy ruchach bocznych (nie wpływa to negatywnie na ruchy przód-tył)

Dodatkowo należy zmienić ustawienia w grze (możecie stosować własne aby znaleźć tak zwany złoty środek, jednak ja polecam poniższe):

  • czułość kierowania między 50%, a 100% (u siebie mam 100%) (zakładka w grze: sterowanie)
  • nieliniowość między 50%, a 100% (u siebie mam 100%) (zakładka w grze: sterowanie)
  • wszystkie suwaki odnośnie stabilności i fizyki ruchu ciężarówki i naczepy należy ustawić na „0” (zakładka w grze: rozgrywka)
  • intensywność hamowania od 30% do 50% (zakładka w grze: rozgrywka)

Wszystko to powoduje, że ciężarówkę prowadzi się realniej i spokojniej na wzór tego z czym mamy do czynienia w prawdziwym życiu.

Modyfikacja kompatybilna z domyślnymi ciężarówkami oraz z ciężarówkami zmodyfikowanymi.
Modyfikacja powinna mieć wyższy priorytet od innych modyfikacji fizyki jazdy.
Nie kompatybilna z innymi modyfikacjami fizyki jazdy.

Początki mogą być ciężkie, jednak ja obecnie bez tej modyfikacji nie mogę się obejść. Bez niej ciężarówka „tańcuje” po drodze i jest nerwowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *