Euro Truck Simulator 2 – wyzwanie z wozidłem

Tym razem postanowiłem przejechać, według mnie, najtrudniejszą trasą z dodatku ładunków nienormatywnych czyli górskie wyzwanie w Norwegii z wozidłem na naczepie. Przy okazji uzupełniam temat owego dodatku oraz poruszam kilka kwestii w kontekście pewnego komentarza pod jednym z filmów. Na koniec zapowiedź kolejnych tematów. Zapraszam.

5 Comments

  1. Grzesiek

    Witam Adrianie,
    Przejechałem kilka tras Special Transport ale Stavanger-Oslo (ładunek podwozie wozidła) nie miałem jeszcze okazji. Postanowiłem wyruszyć w trasę (jak zawsze na ST) nową Scanią S730 V8(3500NM 6*2/4) ze skrzynią 12+2retarder.
    Podczas podjazdu pod górę (w filmie od 38 minuty)zaczął się problem nie do przejścia dla mnie. Mianowicie nie doszło wyjechać na automacie (sterowanie klawiaturą). Postanowiłem nieco pokombinować i samemu zmieniać biegi za pomocą shift+ctrl ale kilkukrotne podjazd z różnymi szybkościami oraz innym trybem zmiany biegów nie przyniosły skutku. Za każdym razem zatrzymywałem się około punktu (w filmie 38min35sek). Stąd mój komentarz, że jednak nie wszędzie jest łatwo i czasem trzeba jednak wystawić najcięższe działa do transportu czyli zmienić podwozie na 6*4Long reszta bez zmian. Wkrótce napiszę czy zmiana na wersję Long pozwoliła mi wyjechać pod tą nieszczęsną dla mnie górę. Ps. Testowałem niedawno mapę Heilbronn [GER] 1:1 i jedzie się naprawdę przyjemnie. Przede wszystkim długie proste na autostradach pozwalają odczuć, że jest się na …autostradzie, a nie na jakimś korkociągu jak na SCSowych Niemczech. Pozdrawiam i czekam na kolejne filmy z nowych ciekawych map typu 1:1.

    • Dziękuję za spostrzeżenia. Konfiguracja 6*2/4 zdecydowanie za słaba na tę górkę. Muszę sam spróbować z użyciem pedałów, co nie zmienia faktów, że ta trasa faktycznie pozwala rozwinąć potencjał dodatku. Chcę jeszcze jedną mapę 1:1 przetestować. Nie obiecuję z niej filmu jednak. Pozdrawiam także.

  2. Grzesiek

    Polecam Moscow Region 1:1. Osobiście jeszcze nie grałem ale widziałem filmik na yt i wyglądała specyficznie tzn. wiadomo zachowanie aut AI typowo rosyjskie w niektórych miejscach oraz co najbardziej mnie zaciekawiło to:
    *KROWA na środku drogi, a na poboczu pozostałe mućki obok oczywiście łąka, chata krótko pisząc typowa rosyjska wieś
    *PIESI przechodzący przez przejścia dla pieszych
    Ps.1 Jutro spróbuje zaatakować tą górkę 6*4Long i napiszę wieczorem czy się udało.
    Ps.2 Jeśli chodzi ogólnie o dodatek ST to SCS cudów nie wymyśli bo mapa jest jak jest ale za to Poland Rebuilding dodali trasę Olsztyn- Białystok, która odbywa się po drogach z ich modyfikacji i jest o wiele trudniej manewrować w wolnej chwili polecam spróbować lub zerknąć na urywki filmów w sieci. Promodsi też planują dodanie tras ze ST i patrząc na mapę też będzie ciekawie. Pozdrawiam Grzesiek

  3. Grzesiek

    Witam, Uff Udało się przecjechać trasę 6*4Long,a co za tym idzie pokonałem to nieszczęsne wzniesienie. Nie potrzebowałem nawet kombinować ze zmianą skrzyni na manualą oraz z adaptacyjną skrzynią (tryby mocy. Wystarczył automat i wył.adaptacyjna skrzynia.Na tym podjeździe jechałem na 3 biegu z prędkością 17km/h ponad 2500obr/min, a że jadę ciężarówką z 2 nie jak poprzednio 1 napędzaną osią było czuć.
    ps. Twórcy mapy mają niesamowitą wyobraźnie. Stworzyli niezniszczalny znak, który przypadkowo odkryłem zahaczając o niego najbardziej wysuniętym punktem naczepy(ala chorągiewką boczną) przy prędkości 60 km/h zestaw 55t+truck wylądował kołami…do góry. Wykonałem crash test po cofnięciu sava i przy 70km/h i wjechaniu w niego centralnie niewzruszony stał dalej nienaruszony a ponad 60t zestawu odbiło się niczym piłka od ściany. Wspomniany znak znajduje się na trasie ST Stavanger-Oslo przed wyjazdem na drogę główną z pilotami i są na nim ukazane kierunki (w lewo Bergen, w prawo Stavanger).
    Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *